Vorige keer vertelden we over het verhuren van objecten en wat ERP kan betekenen. Voor de verhuur van artikelen geldt hetzelfde: ERP houdt het overzicht. Artikelen zijn essentieel anders dan objecten. Denk aan de verhuur van tafels en/of stoelen. Of borden en bestek. Het is maar een voorbeeld, maar het idee is duidelijk: het gaat om bulk. Grote aantallen die voor een kortere periode worden verhuurd.
Random inzage
Het bijhouden van alles rondom verhuur van artikelen (en eventueel de benodigde aankoop!) is prima te doen met een ERP-systeem. Verhuur van artikelen gaat snel en met grote aantallen, dus wat computerhulp kan zeker geen kwaad. Komt nog bij dat een ERP snel inzage geeft in de voorraad, benodigde hoeveelheden, of verplaatsing van artikelen van het ene filiaal naar het andere nodig is of dat inkoop van nieuwe artikelen noodzakelijk is. Huurcontracten en prijsafspraken worden in een ERP eenvoudig vastgesteld, zodat opdrachten goed en foutloos worden gepland.
Koppelen aan facturatie
En dus: real time inzicht in de verhuurde en aanwezige voorraad. Efficiency in de verhuur. Historie bijhouden. Schades en als het moet klantblokkades. Bovendien kan aan het systeem ook de facturatie worden gekoppeld. Dan is dat ook weer geregeld.